From Netherlands

Our backer @Meike is already organizing a meet-up for Snap Makers in Netherlands. Join us if you are interested! We will post progress of the meet-up here.

3 Likes

Tomorrow I’ll visit the location, Protospace in Utrecht, where we’ll be hopefully have our meet up at the end of January.

Because from my own opinion 2 hours is too short for the meeting and the location will close after 09;00 PM, I think it would be best to start the event at a certain day from 06:00 PM till 09:00 PM.
Tuesday 23th of January or Wednesday 24th of January would be the most likely the meeting would be held on one of these days. Otherwise a week later !

For the happy few of us that are willing to receive their snapmaker on time (in the first or second batch), maybe it’s a good idea to arange an agreement for having two or three snapmakers on location with different modules installed. I think CNC will be the hardest choise because it will gain the most waste… So hopefully first of all someone who wants to bring their snapmaker with them with the Laser module installed and the other the 3D printer head, whoever that will be ? :slight_smile:

To be continued… hopefully with some photo’s too to give you an idea of the area

(btw, Protospace was very excited and willing to help us to welcome us in their workshop) :slight_smile:

(btw 2 ; Good luck beta testers, realy looking forward to see your contest entries) :smiley:

2 Likes

Update (in het Nederlands) ;

De eerste Snapmaker meeting in Nederland !

Je kan jezelf afvragen ; “Waarom zo vroeg en niet wachten tot iedereen (of de meesten) hun Snapmaker ontvangen hebben?”

Dat zou eigenlijk ook betekenen in dat er dan even gewacht moet worden op dat we allemaal een beetje hebben kunnen proeven van elk aspect van deze machine. Zowel 3d Printing, CNC carven en laser graveren.

Hierbij ben ik, Meike, overtuigd dat we allemaal al een eerste project in gedachten hebben om te gaan maken met de Snapmaker. Maar wat nu als je tijdens deze meeting net die ingeving krijgt waarbij jouw nummer 2 of nummer 3 idee weer wat levensvatbaar ziet worden? Door een simpel foefje, of door iets wat je totaal over het hoofd heb gezien en dat één handeling veel makkelijker is dan gedacht ?

Daarom leek het mij juist een goed idee om deze meeting (zo) vroeg te houden.

Heb je je Snapmaker al ontvangen en wil je hem meenemen naar de meeting? Heel graag ! Hierbij lijkt het mij verstandig om vooral de 3D printer en Laser engraver tentoon te stellen, daar de CNC carver module meer tijd vraagt en ook het meeste rommel zou maken.

Graag zie ik zoveel mogelijk van de Nederlandse Snapmakers op Dinsdag 23 Januari ! We houden het klein, er worden naast backers en mensen die de Snapmaker gepre-ordered hebben, ook anderen uitgenodigd uit de Nederlandse 3D print/maker industrie.

Route informatie (voor openbaar vervoer, raadpleeg ov9292)

Protospace zit op de campus Utrecht De Uithof en is gevestigd in het gebouw van Hogeschool Utrecht. De locatie is zowel per auto, openbaar vervoer en fiets goed bereikbaar. Houdt wel rekening met de spits. Doordat de Uithof aan de rand zit van knooppunt Rijnsweerd, kan je de volgende routes aanhouden als je met de auto bent ;

Vanuit Hilversum (A27) ;
A27, knooppunt Rijnsweerd, borden De Uithof volgen, de A28 op.
Hier afslag 2, De Uithof De Bilt nemen. Linksafslaan richting UMC.
Hier volg je de weg met een bocht rechts en een bocht links. Na zo’n 200 meter linksafslaan de Leuvelaan in.
Na circa 600 meter heb je aan de linkerkant de Padualaan met iets verder een groot parkeerterrein. Vanaf hier is het ongeveer 5 minuten lopen.

Vanuit Amersfoort (A28) ;
Houdt rekening met spitsdrukte. Volg borden Utrecht, De Uithof.
Afslag 2. Sla bovenaan de afrit linksaf.
Hier volg je de weg met een bocht rechts en een bocht links. Na zo’n 200 meter linksafslaan de Leuvelaan in.
Na circa 600 meter heb je aan de linkerkant de Padualaan met iets verder een groot parkeerterrein. Vanaf hier is het ongeveer 5 minuten lopen.

Vanuit het zuiden, A27 en A12 ;
Vanwege de spits kan je hier het best de A12 kiezen, ring Utrecht.
Hier kies je de afslag Nieuwegein, Lunetten.
Volg de borden Lunetten richting het noorden en Utrecht de Uithof.
Op deze weg, de Waterlinieweg, neem je de 2e afslag, Stadion Galgenwaard.
Houdt het stadion aan je rechterhand en volg deze weg, sla linksaf de Weg tot de Wetenschap op. Volg deze weg tot onder het viaduct. Bij de verkeerslichten linksaf en daarna naar rechts.
Op de Leuvenlaan heb je na circa 100 meter een groot parkeerterrein. Vanaf hier is het ongeveer 5 minuten lopen.

https://www.google.nl/maps/place/Stichting+Protospace/@52.0896102,5.1719691,15.5z/data=!4m5!3m4!1s0x47c66f9f6232f4ef:0x8b9e280e93736c35!8m2!3d52.08446!4d5.16863?dcr=0

Hierbij een oproep via FB ! https://www.facebook.com/meike.ploeg.9/posts/10214773829600568

Heeft er iemand géén Facebook? Geen nood ! Hierbij tel ik de aanmeldingen via dit forum ook mee met het aantal aanmeldingen op Facebook. Gelieve dus niet dubbel aan te melden op dit forum EN op Facebook ! :wink:

De beste wensen voor 2018 en hopelijk tot Dinsdag 23 Januari !

For the Dutch Snapmakers ;

Maybe you missed out, but there’s an event coming up !

Tuesday 23th of January I would like to invite you for the first Dutch meeting of Snapmakers, people who are interested in this little factory-machine and people who are from the maker industry.

I think most of us, Snapmakers in general, are new in this world of selfmaking, exploration and sharing. That’s the reason I would like to have not only ‘noobs’ like us at this event, but also people who can make us all wiser and more prepared for an amazing journy in 2018 (and beyond).

Makerpoint & 3Dhubs are the first two companies I’ve invited for this event and they are both interested. But maybe you also know someone or somehow a company that could be interested in this event? Let me know, we’ve some room to invite ‘educated guests’ :blush::+1: Also, would you like to bring someone with you? Family, friend or neighbour? Let me know!

I really hope to see as many of us, snapmakers, at this event.
You won’t regret !

https://www.facebook.com/events/2011025885853535/

PS. I decided to write this in English because there are some people interested in this event, who’re living in our tiny country, but don’t speak Dutch :slight_smile: *See also on FB of Snapmaker

2 Likes

Dear Snapmakers, it’s really important for me to see how well this meeting wil be a success or not. I still have 4 people going and 5 people who are interested. The event is about 2 weeks and 2 days away and I can’t see you’re coming to this event without subscribe in the FB event. Also, if you aren’t active on FB, I understand, but please let me know you want to visit and will add your name on the guestlist !

You’ll go home with more knowlegde then you arrived earlier that evening, that’s my goal and a promise !

1 Like

Dag Meike,

Goed initiatief. Ik weet nog niet of ik het ga redden naar Utrecht maar ik houd graag contact met de NL groep. Ik heb mijn SnapMaker nog niet mogen ontvangen (pre-order) maar wel een survey gekregen met het verzoek om mijn Sofi nummer door te geven. Heeft iemand in de groep al zijn printer ontvangen? Weet iemand of de printkop gemakkelijk vervangen kan worden met een generieke nozzle (b.v. E3D, MK8, MK10)?

Groeten van Tobias

1 Like

Hallo Tobias,

Het was niet nodig je sofi nummer door te geven. Hier was veel om te doen geweest afgelopen weken. Het ID nummer , paspoort of id kaart, was voldoende geweest. Maar ga er van uit dat FedEx of UPS hier goed mee omgaan, dit zjn bedrijven die hier sowieso al heeel voorzichtig moeten omgaan met id en overige informatie.

Wat betreft de nozzle kan ik je niet helpen, wel kan ik je vertellen dat er minimaal 1 iemand is van Makerpoint die je eventueel deze vraag kan beantwoorden en onze gastheer bij Protospace is ook iemand met ervaring in 3D printing.

Hopelijk tot over 2 weken :wink:

Niet relevant tocht leuk om te vermelden, tijdens de meet up is het mogelijk om 10% korting te krijgen op filament bij Makerpoint !

Hi Meike,

Als het goed is ontvang ik mijn SnapMaker vandaag … Ik ben benieuwd. Heb je nog suggesties voor filament? Ik heb PETG besteld en zal beginnen met de generieke PLA. Ik houd je op de hoogte!

Groeten van Tobias

2 Likes

Nog weinig geprint… eigenlijk niets… ben nog aan het stoeien met de basis instelling. Heb wel van Makerpoint 4 rollen meegekregen om uit te proberen voor op de meeting :slight_smile: #psst #10procentkorting #schaamtelozereclame

Op dit moment ben ik bezig met het printen van wat voorbeeldjes voor de meeting ! Van Makerpoint heb ik 4 rollen filament meegekregen om uit te proberen en te laten zien op de meeting wat je kan verwachten van het filament op de Snapmaker.

Hierbij ben ik ook van plan morgen misschien nog wat meer met de instellingen te schuiven !

Daarnaast, wil ik de naamkaartjes voor de meeting maken op de snapmaker ! Dat wil zeggen, lasergraveren op luxe-linnen achtig papier en hopelijk ook te snijden. Dat ga ik morgen ook uitproberen.

Maar ik kom denk ik een beetje in tijdnood en ik vroeg mij af of er misschien handige mensen zijn hier die met behulp van het snapmaker logo (in svg file) en een molentje of klomp een ontwerpje kunnen maken voor kaartjes van 6 cm breed, bij 4.5cm hoog. ? Ik moet echt nog wat uren achter de computer zitten om dat uit te vinden hoe ik dat kan doen.

Iemand die mij hierbij wil/kan helpen ? :slight_smile: Het gaat puur om het ontwerp van het naamkaartje (zonder naam). Misschien worden de naamkaartjes niet eens gebruikt, dat zou zomaar kunnen, maar ik wil ze in iedergeval wel maken en lijkt me een eerste leuke ‘kennismaking’ met de kwaliteiten van wat de Snapmaker kan, voordat de mensen uberhaubt binnen zijn. :slight_smile:

Snapmaker Logo|690x447

Zijn er nog Nederlandse Snapmakermakers actief op dit forum ?!

Misschien leuk/handig om elkaar te volgen via de sociale media? Michel-Snapmyr volg ik al op Instagram.

Bijdeze, een lijstje die jullie eventueel kunnen aanvullen ;

Meike - Instagram @Dutchmeikuh

1 Like

Jeps. Wacht nog op mijn SM A350 beloofd voor Dec. 2020

Ik heb mijn snapmaker nu een weekje… en net het forum ondekt! Tot nu toe voornamelijk gespeeld met de laser!

1 Like

Welcome to the community.

Er zijn hier mensen vanuit de hele wereld en Engels is de taal die de meeste mensen hier spreeken. Er zijn een paar die andere talen ook spreeken, van tijd tot tijd.

(For those not bilingual: There are people here from all over the world and English is the language most people speak around here. There are a few who speak other languages ​​from time to time.)

Have fun!

Hallo Meike,

Ik heb mijn Snapmaket 350 A nu ongeveer een maand.

DE reden voor dat ik voor deze printer gekozen heb is dat deze 3 opties heeft.

Ik heb als test alleen de laser test uitgevoerd en dit ziet er goed uit.

Over het 3d printen kan ik nog niet enthousiast over worden en over de service van Snapmaker nog minder.

Bij de eerste print raakte de nozzle ieder keer verstopt na vervanging van reserve nozzle gaat het iets beter. Maar nog steeds veel misprints. Na verloop van tijd werkt de doorvoer niet goed en komt er geen filament meer.

Heb bij 3D print een rvst nozzle besteld MK 8 0.4 mm deze werkt beter.

Ben nog steeds zoekende naar juiste instellingen.

Verder ben ik nogal teleur gesteld over de afhandeling bij SNAPMAKER.

IK heb eerst de Printer besteld met o.a. filament, carbonsheets,POM sheets enCNC bits, op het moment dat de enclosure beschikbaar is heb ik deze ook besteld samen met CNC (5)bits, CNC platform, Printsheet, Extruder hot end.

Bij de uitlevering waren de extra bestelde onderdelen van de eerste order niet geleverd(. filament, carbonsheets,POM sheets enCNC bits)

Naar verschillende e mails eendelijk antwoord:

Jannie Zhang (Snapmaker)

Oct 12, 2020, 17:13 GMT+8

Hi B.M. Kuipers,

Thanks for contacting us. Sorry for the late reply as we were on the National Day holiday from Oct. 1st to Oct. 8th.

Carbon Fiber Sheet (3 Pieces) and POM Sheet (3 Pieces) are too small for A350.
PLA filaments are out of stock now.

Can I issue a refund or give a coupon for the same price?
The price is 99.92 USD. We can offer a 100 USD coupon.

Waiting for your reply.
If you have any questions, please feel free to let me know.
Have a nice day.

Notice: We’re currently experiencing a high volume of messages, so it may take longer than normal (typically 1-2 business days) for us to respond. We are working as quickly as possible to get back to you.

Best regards
Jannie

Echter nog steeds geen geld terug maar wel op 04-11-2020 een E- mail dat mijn Snapmaker is verzonden.

Hoi landgenoten,

Ruim een maand nu de snapmaker A350 in huis maar ben tot nu toe niet zo tevreden met de 3D functie.
1.De as van de rolhouder is te kort voor bredere spoelen.
2.De voedingsventilator maakt gigantisch veel geluid.
3.Trage start door steeds eerst een kalibratie uit te voeren
4.Kabels onder de machine rommelig.
5.Filament glijdt zijwaarts van een volle rol als de printkop helemaal naar boven gaat.
6.Erg traag in gebruik.
7.Geen automatische uitschakel functie na het printen.
8.Zwakke interne Wifi antenne
9.Niet compatibel met de ‘Mosaic’ Palette 2S Pro (meerdere filamenten tegelijk printen, kleuren mengen)

Het ergste is nog dat ondanks dat de machine elke keer een kalibratie uitvoert de eerste laag toch elke keer verslechterd zodat je voor elke print eerst handmatig moet kalibreren met het kaartje. ( Op het forum wordt Cura van Ultimaker geadviseerd om G-codes te maken in plaats van snapmaker LUBAN)
Groet, Robin

Hallo Tobias,

De MK8 past, ik heb de rvst besteld bij 123d print en geïnstalleerd.

bmku

1 Like

Het geld is terug gestort, oorzaak was dat de betaling via PayPal gaat en de terugstort geblokkeerd was i.v.m. verstreken termijn.
Verder alles goed opgelost en nu maar verder experimenteren.
:+1: :+1: :+1:

Hoi hoi,

Ook ik uit Nederland. Erg blij met mijn SM A350 :+1:. Alleen nog 3d prints gemaakt. Zojuist eigen bouw kast afgemaakt waardoor testen met laser en cnc mogelijk wordt.

Groet Marcel